BatteryCab

BatteryCab

BatteryCab zbuduje scentralizowany system ładowania rowerowych baterii
oraz ich transportu w specjalnie zaprojektowanych do tego szafach

Startup przeanalizował wyzwania, jakie stoją przed wypożyczalniami pojazdów elektrycznych. Obecnie stosowane są dwie metody ich ładowania. Pierwsza opiera się na budowie stacji ładowania, co generuje ogromne koszty na samym początku inwestycji. Drugą metodę wybrał m.in. Lime, amerykański operator systemu wynajmu e-hulajnóg. Zatrudnia on osoby, które wieczorami zbierają pojazdy, ładują je w swoich domach i nad ranem rozwożą do wyznaczonych punktów miasta. To rozwiązanie również ma wady – wydaje się mało efektywne, zwłaszcza w momentach dużego zainteresowania klientów usługą wypożyczenia hulajnóg.

BatteryCab proponuje więc budowę scentralizowanego systemu ładowania baterii. Rozwiązanie opiera się na infrastrukturze i oprogramowaniu. W ramach pierwszego powstaną magazyny, w których ładowane będą baterie. Do rowerów elektrycznych trafią one w specjalnie zaprojektowanych szafach. To gwarancja bezpieczeństwa transportu, co ma ogromne znaczenie, bo koszt baterii stanowi niemal 30 proc. wartości pojazdu. Cześć software’owa projektu pozwoli operatorom optymalizować proces ładowania i dystrybucji akumulatorów.

BatteryCab łączy w swoim zespole doświadczenia biznesowe, technologiczne i inżynieryjne. W ramach programu Pilot Maker Elektro ScaleUp Enelion współpracuje z funduszem Larq, właścicielem NextBike Polska.